עין ג'ונס

עין-גונס-חמת-גדר-מטיילים-אחרת

תיאור

עין ג'ונס – סמוך לאתר "חמת גדר" ולבסיס הצבאי נחבאת מעיין מיוחד וחם שהרחצה במי הגופרית הלוהטים יעשו לכם רק טוב, מדובר על מתחם מרחצאות רומי מוזנח אך מרשים. תענוג לטבול במים החמים, במיוחד במי חורף קרים וליהנות מספא טבעי ואמיתי מידע נוסף: המעיין נמצא בסמוך לגבול ישראל – ירדן והצבא לרוב מחזיק כוחות באיזור. שימו לב! ייתכנו חסמים של הצבא באיזור, אנא הישארו מעודכנים. המקום סגור בארבע קירות, כך שבמבחינה אקוסטית מומלץ לא להשתמש באביזרי שמע כמו בידוריות, רמקולים ניידים וכדומה לטובת הנאתם של כלל הרוחצים. הכניסה למקום היא ללא עלות, אך היא לא מוסדרת.

תבחרו איך בא לכם לנווט ונצא לדרך!

מאפייני המקום

מלוכלך מפסולת שהשאירו מטיילים

הבערת אש

מותרת

מעדיפים לנווט בסגנון הקלאסי?

בצומת צמח נוסעים לכיוון מזרח על כביש 92 שהופך לכביש 98 (לא לפנות לכיוון עין גב). עולים עם הכביש כ-7 ק"מ עד פנייה ימינה לכיוון חמת גדר. ממשיכים כקילומטר לכיוון אתר המרחצאות עד עיקול חד ימינה. בעיקול ממשיכים עד החניה של חמת גדר (כי לא ניתן להגיע דרך גדר המערכת למעיין בגלל שהתקינו שער). מהחניה הולכים ברגל עוברים מחסום בצד שמאל ממשיכים ללכת עד שמגיעים לרחבה גדולה עם ספסלים של קק"ל, מהנקודה הזאת ממשיכים ישר עד שתראו בניין מגודר בשלב הזה הבניין והגד אמורים להיות מצד ימין ומלפניכם קני סוף, יש להמשיך ישר ולעבור דרך קני הסוף עד שמגיעים לכביש המערכת, פונים ימינה עוברים את המוצב הצבאי, כ-50 מטר לאחד המוצב תזהו מבנה בטון מצד ימין שלכם. זה עין ג'ונס.

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה לטיול בלבד. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד

אהבתם את התוכן? שתפו אותו!

חשבנו אולי יעניין אותך מעיינות נוספים בארץ

עין-חרצית_בלוג מטיילים אחרת
גליל תחתון מזרחי

עין חרצית

עין חרצית היא בריכה ריבועית קטנה, שמיימיה קרירים וממנה נשקף נוף עוצר נשימה של בקעת יבניאל. הטיפוס אל המעיין אומנם לא קל, אבל הנוף מלמעלה

גשר-קנטרה - מטיילים אחרת
בקעת בית שאן

גשר הקנטרה

הגשר נמצא על נחל חרוד, שעליו עוברת תעלה שמשכה בעבר את מימיה מנחל עמל והובילה אותם לשטחים שמצפון לנחל חרוד. הגשר נבנה בתקופה הממלוכית ובמקור

עין-פיזל_מטיילים אחרת
חרמון וצפון רמת הגולן

עין פיזל

בחלקו הצפוני של שביל הגולן, בכניסה לכפר מג'דל שמס, יש בריכת בטון קטנה ויפה. הבריכה בנויה צמוד לצוק, ניתן לזהות את הבריכה עם דמות של

בקעת בית שאן

עין נזם (עין חונזיר)

בשדות הקיבוץ שדה אליהו שבעמק המעיינות נמצא עין נזם או בשמו השני – עין חונזיר. המעיין גדול, עמוק, קריר ומושלם לטבילה צוננת באחד מהימים הלוהטים

עין פיק הנביעה
חרמון וצפון רמת הגולן

עין פיק

עין פיק נובע בדרום רמת הגולן, מתחת לכפר הסורי הנטוש פיק, בהמשך לנביעה ישנו בריכת בטון מקסימה שמתמלאות במי מעיין וכיף לטבול בו בקיץ

מעיין תרפו - עין טבילה - מטיילים אחרת
גליל תחתון מזרחי

מעיין תרפ"ו -עין טבילה

הבריכה הפצפונת בה מרוכזים המים יכולה להכיל אדם אחד או שניים בלבד, ומתאימה לטבילה קצרה. יחד עם זאת, תענוג לעמוד או לשבת במים, להשקיף על

גליל עליון

עין חרדלית

עין חרדלית הוא אחד מהמעיינות המזינים את נחל כזיב הארוך. המעיין זורם בכל ימות השנה ומייצר לנו את אחד המסלולים היפים והמיוחדים שיש בגליל המערבי.